Noutati


Noutati


OBLIGATIVITATEA PROCEDURII PREALABILE A MEDIERII


Medierea este o activitate de interes public.

Potrivit art. 2 din Legea 192/2006, privind medierea si organizarea profesiei de mediator cu modificarile ulterioare, părţile, persoane fizice sau persoane juridice, sunt obligate să participe la şedinţa de informare privind avantajele medierii, inclusiv, dacă este cazul, după declanşarea unui proces în faţa instanţelor competente, în vederea soluţionării pe această cale a conflictelor în materie civilă, de familie, în materie penală, precum şi în alte materii, în condiţiile prevăzute de lege.

Dovada participării la şedinţa de informare privind avantajele medierii se face printr-un certificat de informare eliberat de mediatorul care a realizat informarea. Dacă una dintre părţi refuză în scris participarea la şedinţa de informare, nu răspunde invitaţiei adresata de mediator ori nu se prezintă la data fixată pentru şedinţa de informare, se întocmeşte un proces-verbal de neprezentare, care se depune la dosarul instanţei.

Potrivit art.60 indice 1, coroborat cu art.64, alin.1 din legea 192/2006, privind medierea, cu modificarile ulterioare, incepand cu data de 1 august 2013, instanţa va respinge cererea de chemare în judecată ca inadmisibilă în caz de neîndeplinire de către reclamant a obligaţiei de a participa la şedinţa de informare privind medierea, anterior introducerii cererii de chemare în judecată, sau după declanşarea procesului până la termenul dat de instanţă în acest scop, in urmatoarele cazuri:

- litigiile civile a căror valoare este sub 50.000 lei, (cu excepţia litigiilor în care s-a pronunţat o hotărâre executorie de deschidere a procedurii de insolvenţă; a acţiunilor referitoare la registrul comerţului; a cazurilor în care părţile aleg să recurgă la procedurile contencioase din Codul Civil referitoare la ordonanta de plata sau la procedura cererilor cu valoare pana la 10.000 lei inclusiv .
 
- dreptul familiei (continuarea căsătoriei; partajul de bunuri comune; exerciţiul drepturilor părinteşti; stabilirea domiciliului copiilor; contribuţia părinţilor la întreţinerea copiilor; orice alte neînţelegeri care apar în raporturile dintre soţi cu privire la drepturi de care ei pot dispune potrivit legii.)

- litigiile privind posesia, grăniţuirea, strămutarea de hotare, precum şi în orice alte litigii care privesc raporturile de vecinătate;
- protecţia consumatorilor, când consumatorul invocă existenţa unui prejudiciu ca urmare a achiziţionării unui produs sau unui serviciu defectuos, a nerespectării clauzelor contractuale ori garanţiilor acordate, a existenţei unor clauze abuzive cuprinse în contractele încheiate între consumatori şi operatorii economici ori a încălcării altor drepturi prevăzute în legislaţia naţională sau a Uniunii Europene în domeniul protecţiei consumatorilor;
- litigiile de muncă izvorâte din încheierea, executarea şi încetarea contractelor individuale de muncă;
- în domeniul răspunderii profesionale în care poate fi angajată răspunderea profesională, respectiv cauzele de malpraxis, în măsura în care prin legi speciale nu este prevăzută o altă procedură;

Sursa: Legea 192/2006, privind medierea cu modificarile ulterioare.

Autor: Mediator Jurist Turcu Silviu-Bogdan
OBLIGATIVITATEA PROCEDURII PREALABILE A MEDIERII





Obligatia angajatorilor de a majora salariul minim brut pe tara

de la 750 lei la 800 lei, incepand cu data de 01.07.2013




De la 1 iulie salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste la 800 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168,667 ore in medie pe luna in anul 2013, reprezentand 4,74 lei/ora", se arata in Hotararea de guvern nr. 23/2013.

Potrivit prevederilor legale, angajatorii care stabilesc salarii mai mici decat cel minim risca amenzi cuprinse intre 1.000 si 2.000 lei.


Pe langa plata salariului majorat, angajatorii au si obligatia de a raporta in Registrul de Evidenta a Salariatior aceasta crestere salariala.

Reprezentantii Inspectiei Muncii din Bucuresti si Ilfov au explicat ca, daca firma are un numar mic de salariati, majorarea salariului ar trebui facuta prin act aditional pentru fiecare salariat incadrat cu salariul minim pe economie.


In schimb, daca exista mai multi angajati, documentul justificativ pentru operarea in Revisal poate fi si o decizie colectiva care sa ii includa pe toti angajatii al caror salariu trebuie majorat la 800 de lei.


Prin urmare daca angajatorii aleg varianta actelor aditionale, modificarea salariului minim in Revisal trebuie inregistrata in Revisal in maximum 19 zile lucratoare, adica pana in 25 iulie 2013, avand in vedere prevederea de la art.17 alin.5 din Codul muncii: "Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca (salariul este unul dintre elementele vizate ), necesita incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii".


In schimb, atunci cand angajatorul alege varianta deciziei colective, este recomandat ca transmiterea in REVISAL sa se faca in aceeasi zi, pentru a evita dispute cu inspectorii de munca la un eventual control.


   Autor:

   Consilier Juridic Mediator specialist in HR

   Turcu Silviu- Bogdan

   Copyright 2013-All rights reserved.



 

PREVEDERI SPECIALE PENTRU APLICAREA CODULUI FISCAL CU PRIVIRE LA CONTRIBUABILII DECLARATI INACTIVI IN EVIDENTA ANAF

 

PREVEDERI SPECIALE PENTRU APLICAREA CODULUI FISCAL CU PRIVIRE LA CONTRIBUABILII DECLARATI INACTIVI IN EVIDENTA ANAF


   Potrivit art 11, alin1 indice 1 din Codul Fiscal contribuabilii, persoane impozabile stabilite în România, declaraţi inactivi conform art.781 din Ordonanţa Guvernului  nr. 92/2003 privindCodul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care desfăşoară activităţi economice în perioada de inactivitate, sunt supuşi obligaţiilor privind plata impozitelor şi taxelor prevăzute de prezenta lege, dar, în perioada respectivă, nu beneficiază de dreptul de deducere a cheltuielilor şi a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor efectuate.

   Pentru achiziţiile de bunuri şi/sau servicii efectuate în perioada în care persoana nu are un cod valabil de TVA, destinate operaţiunilor care urmează a fi efectuate după data înregistrării în scopuri de TVA care dau drept de deducere potrivit titlului VI, se ajustează în favoarea persoanei impozabile, prin înscrierea în primul decont de taxă prevăzut la156 indice 2 din Codul Fiscaldepus de persoana impozabilă după înregistrarea în scopuri de TVA, sau, după caz, într-un decont ulterior, taxa aferentă:

   a)bunurilor aflate în stoc şi serviciilor neutilizate, constatate pe bază de inventariere, în momentul înregistrării;

   b)activelor corporale fixe, inclusiv bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, precum şi activelor corporale fixe în curs de execuţie, constatate pe bază de inventariere, aflate în proprietatea sa în momentul înregistrării. În cazul activelor corporale fixe, altele decât bunurile de capital, se ajustează taxa aferentă valorii rămase neamortizate la momentul înregistrării. În cazul bunurilor de capital se aplică prevederile art. 149 din Codul Fiscal;

   c)achiziţiilor de bunuri şi servicii care urmează a fi obţinute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxă a intervenit conform art. 1342alin. (2)lit. a)şib)înainte de data înregistrării şi al căror fapt generator de taxă, respectiv livrarea/prestarea, are loc după această dată.

Potrivit articolului 11, alineatul 1 indice 2 din Codul Fiscal beneficiarii care achiziţionează bunuri şi/sau servicii de la contribuabili persoane impozabile stabilite în România, după înscrierea acestora ca inactivi în Registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi conform art. 781 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu beneficiază de dreptul de deducere a cheltuielilor şi a taxei pe valoarea adăugată aferente achiziţiilor respective, cu excepţia achiziţiilor de bunuri efectuate în cadrul procedurii de executare silită şi/sau a achiziţiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate în procedura falimentului potrivit Legiinr.85/2015privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare.

Consilier juridic ,

Bogdan Turcu

Recuperarea creantelor prin executarea silita de la un debitor de rea-credinta rezident in Uniunea Europeana


 

Recuperarea creantelor prin executarea silita

de la undebitor de rea-credinta rezident in Uniunea Europeana

Potrivit Regulamentul nr. 1215/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului privind competenta judiciara, recunosaterea si executarea hotararilor in materie civila si comerciala de la 10 ianuarie 2015.

Orice hotarare ce poate fi executata în Romania va putea fi executata în orice stat membru, iar orice complicatie cu procedurile de executare specific fiecărei jurisdictii în parte au fost eliminate.

Regulamentul nr. 1215/2012 desfiinteaza actuala procedura intermediara de executare şi se aplica hotararilor pronuntate în materie civila şi comerciala. Sunt excluse din sfera de aplicare ale acestuia hotararile pronunţate în materie fiscala, vamala, administrativa, a raspunderii statului pentru actele sau omisiunile sale în exercitarea autoritatii publice, a starii civile şi capacitatii persoanelor fizice, a falimentelor, a securitatii sociale, a arbitrajului, a obligatiilor de familie şi a succesiunilor.

Mai explicit ,hotărarile judecatoresti pronuntate într-un stat membru se recunosc şi se executa în celelalte state membre fara a fi necesara vreo procedura speciala.

Executarea directa în statul membru solicitat a unei hotarari pronuntate într-un alt stat membru fara o hotarare de încuviintare a executarii nu pune în pericol respectarea drepturilor la aparare, deoarece persoana împotriva careia se solicita executarea poate sa solicite refuzarea recunoasterii sau a executarii unei hotarari, precum şi orice alte motive de refuz disponibile în temeiul legislaţiei naţionale, în termenele prevăzute în legislaţia natională respectiva.

Cum se procedeaza?

Pentru a obtine executarea unei hotarari pronuntate într-un alt stat membru, persoana interesata trebuie sa furnizeze autoritatii competente de executare o copie a hotararii şi un certificate eliberat în conformitate cu dispozitiile europene.

De asemenea, partea interesata poate solicita instanţelor din statul membru în cauza dispunerea unor masuri provizorii şi de conservare prevăzute de legislaţia unui stat membru, chiar daca o instanţa dintr-un alt stat membru are competent sa judece cauza pe fond.

Cu toate acestea, instantele be­neficiaza în continuare de posibilitatea de a bloca procedura de executare a hotararilor judecatoresti, la cererea oricareia dintre parţile interesate în cazul în care executarea este vadit contrara ordinii publice sau în cazul în care hotararea a fost pronuntata cu incalcarea dispoziţiilor legale.

Consilier juridic acreditat UCCJR ,

Bogdan Silviu Turcu


CODURILE CAEN CARE NECESITA OBTINEREA AUTORIZATIEI DE LA PRIMARIA DIN RAZA CAREIA SE AFLA SEDIUL LUCRATIV SAU PUNCTUL DE LUCRU

Daca doriti sa desfasurati una dintre activitatile de mai jos la sediu sau la punctul de lucru aflat in zone publiceaveti obligatia dupa autorizarea activitatii economice la Registrul Comertului sa solicitati si avizul primariei in raza careia veti desfasura activitatea.

In caz contrar va asumati riscul sa vi se suspende activitatea comerciala pana la data autorizarii şi sa fiti obligati la plata unei amenzi:

a)de la 200 lei la 500 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata mica;

b)de la 500 lei la 1.000 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata medie;

c)de la 1.000 lei la 2.000 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata mare;

d)de la 100 lei la 200 lei pentru comerciantii ambulanti;

e)de la 500 lei la 1.000 lei pentru comerciantii care practica vanzari în afara spatiilor comerciale şi pentru cei care practica vanzari directe;



Prin comerţ în zone publice se intelege activitatea de comercializare a produselor şi serviciilor, desfasurate permanent sau sezonier în piete, targuri, oboare, pasaje publice, porturi, aeroporturi, gari, autogari, drumuri publice şi strazi sau orice zona de alta natura destinata folosintei publice.

Ordonanta nr.99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile ulterioare precizeaza la articolul 6:

(1)Comerţul în zone publice se desfasoara in structuri de vanzare cu sediu fix sau ambulant.

(2)Exercitarea activităţii de comercializare în zone publice este supusă acordului autorităţilor administraţiilor publice locale sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora şi a planurilor de urbanism.

(3)Prevederile alin. (2) se aplică şi în cazul transferului, mutării sau extinderii unui exerciţiu comercial, precum şi în cazul modificărilor aduse structurii de vânzare.

Anexa la ordonanta 99/2000 face referire la urmatoarele coduri CAEN pentru care este necesara autorizarea din partea primariei in raza careia desfasurati activitatea:

Cod CAEN

Denumirea activităţii

5010

Comerţ cu autovehicule

5020

Întreţinerea şi repararea autovehiculelor (fără reparaţii executate în întreprinderi organizate de tip industrial)

5030

Comerţ cu piese şi accesorii pentru autovehicule

5040

Comerţ cu motociclete, piese şi accesorii aferente, şi reparaţii

5050

Comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule

5122

Comerţ cu ridicata al florilor şi al plantelor

5131

Comerţ cu ridicata al fructelor şi legumelor

5132

Comerţ cu ridicata al cărnii şi produselor din carne

5133

Comerţ cu ridicata al produselor lactate, ouălor, uleiurilor şi grăsimilor comestibile

5134

Comerţ cu ridicata al băuturilor

5135

Comerţ cu ridicata al produselor din tutun

5136

Comerţ cu ridicata al zahărului, ciocolatei şi produselor zaharoase

5137

Comerţ cu ridicata cu cafea, ceai, cacao şi condimente

5138

Comerţ cu ridicata, specializat, al altor alimente, inclusiv peşte, crustacee şi moluşte

5139

Comerţ cu ridicata, nespecializat, de produse alimentare, băuturi şi tutun

5141

Comerţ cu ridicata al produselor textile

5142

Comerţ cu ridicata al îmbrăcămintei şi încălţămintei

5143

Comerţ cu ridicata al aparatelor electrice şi de uz gospodăresc, al aparatelor de radio şi televizoarelor

5144

Comerţ cu ridicata al produselor din ceramică, sticlărie, tapete şi produse de întreţinere

5145

Comerţ cu ridicata al produselor cosmetice şi de parfumerie

5146                       Comert cu ridicata al produselor farmaceutice

5147

Comerţ cu ridicata al altor bunuri de consum, nealimentare, n.c.a.

5151

Comerţ cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi şi gazoşi şi al produselor derivate

5153

Comerţ cu ridicata al materialului lemnos şi de construcţii

5154

Comerţ cu ridicata al echipamentelor şi furniturilor, de fierărie pentru instalaţii sanitare şi de încălzire

5155

Comerţ cu ridicata al produselor chimice

5156

Comerţ cu ridicata al altor produse intermediare

5185

Comerţ cu ridicata al altor maşini şi echipamente de birou

5188

Comerţ cu ridicata al maşinilor, accesoriilor şi uneltelor agricole, inclusiv al tractoarelor

5190

Comerţ cu ridicata al altor produse

5211

Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun

5212

Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare


 

Editat de

Consilier juridic ,

Turcu Silviu-Bogdan




CODURILE CAEN CARE NECESITA OBTINEREA AUTORIZATIEI DE LA PRIMARIA DIN RAZA CAREIA SE AFLA SEDIUL LUCRATIV SAU PUNCTUL DE LUCRU

Daca doriti sa desfasurati una dintre activitatile de mai jos la sediu sau la punctul de lucru aflat in zone publiceaveti obligatia dupa autorizarea activitatii economice la Registrul Comertului sa solicitati si avizul primariei in raza careia veti desfasura activitatea.

In caz contrar va asumati riscul sa vi se suspende activitatea comerciala pana la data autorizarii şi sa fiti obligati la plata unei amenzi:

a)de la 200 lei la 500 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata mica;

b)de la 500 lei la 1.000 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata medie;

c)de la 1.000 lei la 2.000 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata mare;

d)de la 100 lei la 200 lei pentru comerciantii ambulanti;

e)de la 500 lei la 1.000 lei pentru comerciantii care practica vanzari în afara spatiilor comerciale şi pentru cei care practica vanzari directe;



Prin comerţ în zone publice se intelege activitatea de comercializare a produselor şi serviciilor, desfasurate permanent sau sezonier în piete, targuri, oboare, pasaje publice, porturi, aeroporturi, gari, autogari, drumuri publice şi strazi sau orice zona de alta natura destinata folosintei publice.

Ordonanta nr.99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile ulterioare precizeaza la articolul 6:

(1)Comerţul în zone publice se desfasoara in structuri de vanzare cu sediu fix sau ambulant.

(2)Exercitarea activităţii de comercializare în zone publice este supusă acordului autorităţilor administraţiilor publice locale sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora şi a planurilor de urbanism.

(3)Prevederile alin. (2) se aplică şi în cazul transferului, mutării sau extinderii unui exerciţiu comercial, precum şi în cazul modificărilor aduse structurii de vânzare.

Anexa la ordonanta 99/2000 face referire la urmatoarele coduri CAEN pentru care este necesara autorizarea din partea primariei in raza careia desfasurati activitatea:

Cod  CAEN

Denumirea activităţii

5010

Comerţ cu autovehicule

5020

Întreţinerea şi repararea autovehiculelor (fără reparaţii executate în întreprinderi organizate de tip industrial)

5030

Comerţ cu piese şi accesorii pentru autovehicule

5040

Comerţ cu motociclete, piese şi accesorii aferente, şi reparaţii

5050

Comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule

5122

Comerţ cu ridicata al florilor şi al plantelor

5131

Comerţ cu ridicata al fructelor şi legumelor

5132

Comerţ cu ridicata al cărnii şi produselor din carne

5133

Comerţ cu ridicata al produselor lactate, ouălor, uleiurilor şi grăsimilor comestibile

5134

Comerţ cu ridicata al băuturilor

5135

Comerţ cu ridicata al produselor din tutun

5136

Comerţ cu ridicata al zahărului, ciocolatei şi produselor zaharoase

5137

Comerţ cu ridicata cu cafea, ceai, cacao şi condimente

5138

Comerţ cu ridicata, specializat, al altor alimente, inclusiv peşte, crustacee şi moluşte

5139

Comerţ cu ridicata, nespecializat, de produse alimentare, băuturi şi tutun

5141

Comerţ cu ridicata al produselor textile

5142

Comerţ cu ridicata al îmbrăcămintei şi încălţămintei

5143

Comerţ cu ridicata al aparatelor electrice şi de uz gospodăresc, al aparatelor de radio şi televizoarelor

5144

Comerţ cu ridicata al produselor din ceramică, sticlărie, tapete şi produse de întreţinere

5145

Comerţ cu ridicata al produselor cosmetice şi de parfumerie

5146                       Comert cu ridicata al produselor farmaceutice

5147

Comerţ cu ridicata al altor bunuri de consum, nealimentare, n.c.a.

5151

Comerţ cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi şi gazoşi şi al produselor derivate

5153

Comerţ cu ridicata al materialului lemnos şi de construcţii

5154

Comerţ cu ridicata al echipamentelor şi furniturilor, de fierărie pentru instalaţii sanitare şi de încălzire

5155

Comerţ cu ridicata al produselor chimice

5156

Comerţ cu ridicata al altor produse intermediare

5185

Comerţ cu ridicata al altor maşini şi echipamente de birou

5188

Comerţ cu ridicata al maşinilor, accesoriilor şi uneltelor agricole, inclusiv al tractoarelor

5190

Comerţ cu ridicata al altor produse

5211

Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun

5212

Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare


Editat de

Consilier juridic ,

Turcu Silviu-Bogdan




CODURILE CAEN CARE NECESITA OBTINEREA AUTORIZATIEI DE LA PRIMARIA DIN RAZA CAREIA SE AFLA SEDIUL LUCRATIV SAU PUNCTUL DE LUCRU

Daca doriti sa desfasurati una dintre activitatile de mai jos la sediu sau la punctul de lucru aflat in zone publiceaveti obligatia dupa autorizarea activitatii economice la Registrul Comertului sa solicitati si avizul primariei in raza careia veti desfasura activitatea.

In caz contrar va asumati riscul sa vi se suspende activitatea comerciala pana la data autorizarii şi sa fiti obligati la plata unei amenzi:

a)de la 200 lei la 500 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata mica;

b)de la 500 lei la 1.000 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata medie;

c)de la 1.000 lei la 2.000 lei pentru structurile de vanzare cu suprafata mare;

d)de la 100 lei la 200 lei pentru comerciantii ambulanti;

e)de la 500 lei la 1.000 lei pentru comerciantii care practica vanzari în afara spatiilor comerciale şi pentru cei care practica vanzari directe;



Prin comerţ în zone publice se intelege activitatea de comercializare a produselor şi serviciilor, desfasurate permanent sau sezonier în piete, targuri, oboare, pasaje publice, porturi, aeroporturi, gari, autogari, drumuri publice şi strazi sau orice zona de alta natura destinata folosintei publice.

Ordonanta nr.99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile ulterioare precizeaza la articolul 6:

(1)Comerţul în zone publice se desfasoara in structuri de vanzare cu sediu fix sau ambulant.

(2)Exercitarea activităţii de comercializare în zone publice este supusă acordului autorităţilor administraţiilor publice locale sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora şi a planurilor de urbanism.

(3)Prevederile alin. (2) se aplică şi în cazul transferului, mutării sau extinderii unui exerciţiu comercial, precum şi în cazul modificărilor aduse structurii de vânzare.

Anexa la ordonanta 99/2000 face referire la urmatoarele coduri CAEN pentru care este necesara autorizarea din partea primariei in raza careia desfasurati activitatea:

Cod CAEN

Denumirea activităţii

5010

Comerţ cu autovehicule

5020

Întreţinerea şi repararea autovehiculelor (fără reparaţii executate în întreprinderi organizate de tip industrial)

5030

Comerţ cu piese şi accesorii pentru autovehicule

5040

Comerţ cu motociclete, piese şi accesorii aferente, şi reparaţii

5050

Comerţ cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule

5122

Comerţ cu ridicata al florilor şi al plantelor

5131

Comerţ cu ridicata al fructelor şi legumelor

5132

Comerţ cu ridicata al cărnii şi produselor din carne

5133

Comerţ cu ridicata al produselor lactate, ouălor, uleiurilor şi grăsimilor comestibile

5134

Comerţ cu ridicata al băuturilor

5135

Comerţ cu ridicata al produselor din tutun

5136

Comerţ cu ridicata al zahărului, ciocolatei şi produselor zaharoase

5137

Comerţ cu ridicata cu cafea, ceai, cacao şi condimente

5138

Comerţ cu ridicata, specializat, al altor alimente, inclusiv peşte, crustacee şi moluşte

5139

Comerţ cu ridicata, nespecializat, de produse alimentare, băuturi şi tutun

5141

Comerţ cu ridicata al produselor textile

5142

Comerţ cu ridicata al îmbrăcămintei şi încălţămintei

5143

Comerţ cu ridicata al aparatelor electrice şi de uz gospodăresc, al aparatelor de radio şi televizoarelor

5144

Comerţ cu ridicata al produselor din ceramică, sticlărie, tapete şi produse de întreţinere

5145

Comerţ cu ridicata al produselor cosmetice şi de parfumerie

5146                       Comert cu ridicata al produselor farmaceutice

5147

Comerţ cu ridicata al altor bunuri de consum, nealimentare, n.c.a.

5151

Comerţ cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi şi gazoşi şi al produselor derivate

5153

Comerţ cu ridicata al materialului lemnos şi de construcţii

5154

Comerţ cu ridicata al echipamentelor şi furniturilor, de fierărie pentru instalaţii sanitare şi de încălzire

5155

Comerţ cu ridicata al produselor chimice

5156

Comerţ cu ridicata al altor produse intermediare

5185

Comerţ cu ridicata al altor maşini şi echipamente de birou

5188

Comerţ cu ridicata al maşinilor, accesoriilor şi uneltelor agricole, inclusiv al tractoarelor

5190

Comerţ cu ridicata al altor produse

5211

Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun

5212

Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare



Editat de

Consilier juridic ,

Turcu Silviu-Bogdan




LISTA CODURILOR CAEN CARE NECESITA AVIZE /AUTORIZATII PREALABILE IN VEDERE INREGISTRARII IN REGISTRUL COMERTULUI

1.INSTITUTIILE DE CREDIT,



Potrivit art.4 din OUG 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului aprobata prin legea 227/2007 cu modificarile ulterioare, Banca Nationala a Romaniei va emite autorizatie prealabila pentru urmatoarele activitati din clasa CAEN 6419; 6492;



  • Banci

  • Organizatii cooperatiste de credit

  • Banci de creditare si economisire in domeniul locativ;

  • Banci de credit ipotecar;

  • Institutii emitente de moneda electronica

2.ASIGURATORII / REASIGURATORII SI BROKERII DE ASIGURARE SI REASIGURARE


CAEN: 6511; 6512; 6520; 6622


Potrivit legii nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare,un asigurator nu isi poate autoriza activitatea fara avizul prealabil in vederea inregistrarii emis de Autoritatea de Supraveghere Financiara.



3.SOCIETATILE PE PIATA DE CAPITAL


CAEN: 6611; 6612


Potrivit legii 297/2004, privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare, obiectele de activitate se vor inregistra la Registrul Comertului, ulterior obtinerii autorizatiei emisa de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare.


4.SOCIETATILE DE PENSII


Cod CAEN: 6630


Potrivit Legii 204/2006 privind pensiile facultative, modificata prin O.U.G.nr. 112/2007; Lnr. 187/2012; Lnr. 87/2015, societatile de pensii necesita autorizare



prealabila pentru constituire si administrare. Autorizatia se obtine de la Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.



5.SOCIETATI SPECIALIZATE DE PAZA SI PROTECTIE


CAEN: 8010, 8020


In baza legii nr.333/2003, privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, cu modificarile aduse prin legeanr. 56/2015si legea nr. 257/2015, societatile de paza si protectie in vederea inregistrarii la Registrul Comertului, vor trebui sa solicite avizul prealabil al Serviciului Roman pentru Informatii si sa obtina licenta de laInspectoratul General al Politiei Romane.


6.SOCIETATI CARE DESFASOARA ACTIVITATI DE PRODUCERE, IMPORT, EXPORT SI COMERCIALIZARE A ARMELOR DE FOC SI MUNITIILOR


CAEN: 2540, 4669, 4778


Potrivit legii 295/2004, privind regimul armelor si munitiilor, Republicata, cu modificarile ulterioare , societatile care doresc sa includa in obiectul de activitate importul sau exportul de arme si munitii, precum si activitati care presupun operatiuni cu arme si munitii trebuie sa solicite avizul prealabil al Inspectoratului General al Politiei Romane.



Editat de,


Consilier juridic Turcu Silviu Bogdan




Pentru informatii suplimentare si asistenta personalizata va rugam sa ne scrieti pe adresa : jurimedoffice @gmail.com